Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Maarten Hal - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Maarten Hal - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

09 Januari 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Hoi iedereen!

Zo hier zitten we dan, 30-35 graden vlak bij het centrum van Buenos Aires. Een enorme stad met enorme verschillen tussen rijk en arm, zover we tot nu toe gezien hebben.
Na een vlucht van ruim 13.5 uur vanaf Parijs zijn we geland in BA. De reis ging best vlot en viel achteraf heel erg mee. Op de luchthaven werden we opgewacht door een taxichauffeur die ons naar het kantoor van ons stagebedrijf bracht. Midden in het centrum van de stad hebben zij een appartement wat van alle gemakken voorzien is, inclusief zwembad. Met zulke temperaturen is dat best aangenaam haha.
Op kantoor werden we ontvangen door een Nederlander, hij werkt en woont al meer dan 10 jaar in Argentinië. Samen met een heleboel Argentijnen runnen zij de afdeling Argentinië, Uruguay, Brazilië en Chili.
De eerste avond begonnen we direct goed. Na het eten van een biefstuk, dat bestond uit 2 stukken waar je er in NL maar 1 van krijgt haha, zijn we met Pepijn, de Nederlander van hier, mee naar de Nederlandse kroeg geweest. Daar waren enkele Nederlanders die hier werken en wonen, voor vast of tijdelijk.
De volgende morgen hebben we eerst onze stage doorgesproken met Pepijn en gekeken hoe we het gaan aanpakken hier. Na een frisse duik zijn we de stad ingegaan en hebben we een wandeling gemaakt langs o.a. Playa de Mayo. Op dit plein demonstreren elke donderdag de Dwaze Moeders voor de verdwenen mensen. Daarnaast nog een heleboel gebouwen en bijzondere dingen gezien, en veel mensen. Doordat veel mensen op vakantie zijn, was het nog niet super druk op straat. Al blijft zo'n enorme stad altijd wel hectisch. De mensen zijn hier wel spontaan en vriendelijk, maar een rijbewijs zit gratis bij elke cervezas haha. Alles rijdt door en naast mekaar, en voorrang is voor diegene met het meeste lef.

Maandag vertrekken we naar het zuiden, richting ons appartement in Balcarce, vlak bij Mar del Plata. Deze stad telt ongeveer 400.000 inwoners, maar als de Argentijnen vakantie hebben zitten hier 3-4 miljoen mensen. Ben benieuwd. Dan gaan we ook verschillende telers langs en begint onze stage eigenlijk pas echt. Tot die tijd zullen we in deze megastad ons zeker nog wel vermaken!
Groeten daar en we houden jullie op de hoogte!

• 10 Januari 2014 - 03:24

Suz En Paz:

Ha Tinus!
    Klinkt goed, jullie vermaken je daar wel! Groetjes aan Martijn!
    Muchos Besos! Xxx

• 10 Januari 2014 - 07:36

Karin:

Volgens mij komt het wel goed daar dan :D Dikke biefstuk en cervezas... en ook al een tango'tje gedanst? Geniet ervan!!! xxxx

• 10 Januari 2014 - 07:44

Marian:

Das n goed begin van jullie reis, nou ja, stage dan.
    Veel plezier nog, voor het echte werk begint.

• 10 Januari 2014 - 09:30

Eline :

Klinkt goed, geniet er nog van voor t zware werk begint

• 10 Januari 2014 - 10:28

Magda-herman:

komt wel goed als ik alles zo lees. veel plezier en geniet ervan

• 10 Januari 2014 - 11:30

Elmarije:

Leuk zeg! Heeel veel plezier en geniet er van!
    Groetjes aan Martijn!
    Xx Elmarije

• 11 Januari 2014 - 17:12

Bart En Jannie:

Hoi nieuwe Argetijn,
    We zijn blij dat je goed bent aangeland in dat verre land.Hoe smaken daar die cervesa's.Als je dan toch een tango wil dansen (heb je vroeger nog geleerd)pas dan op er is n.l een argentijnse- en voor ons een europestango en neem vooraf enkele cervesa's want met die meerdere cervesa's voel je de schoppen tegen je schenen niet. groet Jannie en Bart

• 12 Januari 2014 - 13:36

Nonkel Marc En Tante Petra:

Hoi Maarten !

Zo te lezen alles o.k daar....
    Veel succes morgen bij de echte start van jullie stage.
    groeten uit Santa Cruz......

• 12 Januari 2014 - 14:22

Frans En Rita:

Hallo Martijn,

Terwijl jij daar lekker aan het genieten bent hebben we hier onze eerste vos geschoten
    van het jachtseizoen. Nog veel plezier en een leuke stage toegewenst.
    groetjes uit 't kerkje

• 23 Januari 2014 - 11:28

Robert En Elly:

Leuk om alle verhalen en foto's te zien. Groetjes !